Největší sociální síť nabízí tyto možnosti výdělku

Největší sociální síť nabízí tyto možnosti výdělku
Facebook je nepochybně největší sociální sítí na světě, která sdružuje především mladé lidi. Kromě zábavy a relaxu však nabízí i možnosti výdělku, hlavně pro e-shopy, blogery, freelancery či influencery. O které jde? Povíme si v našem článku.

Fanouškovská základna a kvalitní obsah

Možnost výdělku na Facebooku a jeho výška závisí v první řadě na počtu fanoušků a kvalitě obsahu, kterým se prezentujete. Nelze zapomínat, že jde o sociální síť, kam si lidé chodí i odpočinout a pobavit se. Proto když si chcete jejím prostřednictvím vydělat, měli byste tomu přizpůsobit i svůj obsah a využít všechny specifické možnosti, které Facebook nabízí.

Samozřejmostí je, že když chcete, aby vaše facebooková stránka začala vydělávat, měla by být promyšlená do posledního detailu. Všechny fotky a videa musí mít vysokou grafickou úroveň a text by měl mít hlavu i patu. Důležité je, aby text dokázal zaujmout a mohl nabídnout něco originálního. Proto když to se vyděláváním myslíte opravdu vážně, rozumným řešením je najmout si profesionálního copywritera nebo aspoň někoho, kdo dokáže dobře zacházet se slovem. Zajímavý text na stránce je základním kamenem, jak si získat a udržet velký počet fanoušků.

Proč je kvalitní text tak důležitý? Odpověď je možné najít v algoritmu, který používá Facebook. Cílem je totiž dosáhnout stavu, kdy se nějaký příspěvek dostane na tzv. 2. úroveň – mimo okruh přímých fanoušků na stránce. Jinak řečeno, aby dal „like“, komentář nebo sdílení někdo, kdo vás ještě nesleduje. Nejčastěji je toho možné dosáhnout způsobem, že někdo váš příspěvek sdílí na vlastní nástěnce nebo ho pomocí messengeru pošle svým známým.

facebook

Způsob prezentace na Facebooku

V zásadě existují dva hlavní způsoby, jak se na Facebooku prezentovat a začít vydělávat peníze. Nejběžnějším způsobem mimo toho je osobní facebookový profil. Pokud ale nejste zrovna celebrita nebo influencer, tak ho zřejmě budete využívat pouze na soukromé účely. Co víme tedy o zbylých dvou výdělkových způsobech prezentace?

 

Facebook stránka

Velkou výhodou je, že si ji může založit skutečně každý a zdarma. Získáte tak místo, kde můžete prezentovat všechny informace, například o vámi nabízeném produktu, službě či vaší značce. Případně zde můžete prezentovat svoje myšlenky a texty, které mají potenciál zaujmout i ostatní. Pokud se tak stane, je zde šance na postupný růst fanouškovské základny. Na druhé straně nevýhodou je, že na nástěnkách se příspěvky stránky ukazují v nízkém počtu. Ide o přibližně 5 % z celkového počtu lajků na stránce. Další nevýhodou je, že majitelem vaší facebookové stránky je někdo jiný. Nemůžete si ji proto spravovat úplně podle svých představ.


Facebook skupina

Jde o komunikační kanál a hromadný chat s příspěvky a komentáři. V tomto případě se tu však většinou neprezentuje zboží nebo služby. Hlavní náplní skupiny je diskutování o nějakém tématu, sdílení svých zkušeností, nápadů či tipů. Protože Facebook má rád tyto diskuze a komentáře, příspěvky skupin, do kterých uživatel vstoupil, nabízí Facebook na prvních místech jeho nástěnky. Tento fakt je hlavním důvodem, proč se některé Facebook skupiny staly víc výdělečné než je tomu v případě stránek.

facebook

Jak je to s reklamou na Facebooku?

Pokud jste už získali solidní fanouškovskou základnu, je na čase začít přemýšlet nad vyděláváním. Jak vydělat na Facebooku? Nejjednodušším a nejrychlejším způsobem je spustit reklamní kampaň, která vám může pomoci oslovit širší okruh uživatelů Facebooku, a zajistit tak případné zájemce o váš produkt nebo službu. Důležité je ale ujasnit si její cíle, a to podle toho, co je pro váš účel nejlepší. Jednotlivé reklamní kampaně mohou být zaměřené například na:

  • Dosah – prezentování reklamy co největšímu počtu lidí.
  • Zlepšení povědomí o značce – šíření značky a informace o ní.
  • Návštěvnost – vzbuzení zájmu lidí k návštěvě určité webstránky.
  • Propagace stránky – z důvodu cíle nasbírání vysokého počtu lajků.
  • Komunikace – zvýšení aktivity na dané webstránce za účelem prodeje zboží.

Každá kampaň má svoji strukturu a skládá se ze sady reklam. Na vytvoření cílené kampaně jsou však třeba specifické facebookové nástroje. Jedním z nejpoužívanějších je například Facebook Business Manager. Jde o nástroj, díky kterému je možné spravovat administraci konkrétní inzertní facebookové stránky, nebo dokonce i několika ve stejné době. Je tu nutná registrace, avšak dobrou zprávou je, že se za ni neplatí.


Nejčastější typy reklam na Facebooku

Na Facebooku známe několik typů cílené a efektivní reklamy. Díky ní tak můžete produkt nebo službu prezentovat správnému okruhu lidí. Které jsou nejznámější?


Facebook Ads

Reklamní formát, který používá platební model PPC (pay per click). Znamená to, že platba se uskutečňuje na základě proklikávání. Podmínkou je, aby vaše stránka na Facebooku zobrazovala odkazy na externí stránky. Potom už jen stačí stanovit a dohodnout se na ceně za prokliknutí na danou externí stránku prostřednictvím Facebooku. Tato reklama je cílená například podle kritérií zohledňujících věk, pohlaví, bydliště nebo zájem uživatelů.

facebook

Affiliate marketing

Někdy je známý i pod označením provizní marketing. Představuje reklamu, při které se produkty nebo služby prodávají na základě využití zprostředkovatele. Pro firmy je to jedna z nejlevnějších a nejvýhodnějších možností, jak propagovat svoje produkty nebo služby. Stačí už jen stanovit a dohodnout se na procentech, která dostanete z každého prodeje produktu, který byl uskutečněný na základě vašeho doporučení. Na vaši stránku nebo do vaší skupiny na Facebooku je třeba si jen umístit registrovaný odkaz na konkrétní e-shop nebo firmu.

 

Závěr

Z našeho článku je zřejmé, že s určitou mírou vůle a trpělivosti si na Facebooku může vydělat úplně každý. Základem je zisk co největší fanouškovské základny, ať už prostřednictvím stránky, nebo skupiny, a potom se už jen stačí zaměřit na cílenou reklamu. Pamatujte, že nikdo učený z nebe nespadl a ne všechno se podaří hned na poprvé. Pokud vám nějaká reklamní kampaň nevyjde, nezoufejte. Na to nejlepší se totiž obvykle čeká a trpělivost v tomto případě bývá i často odměněná.

Bonipo doporučuje