Nakupujte ve slevě

Nakupujte ve slevě
Sledujte slevové akce a ceny a jejich vývoj. Budete mít přehled o reálných cenách. Vyplatí se mít přehled a plánovat. Jen tak poznáte, kdy zboží je skutečně ve slevě.

Vytvořte si nákupní seznam

Znáte to, jdete na nákup bez seznamu a koupíte vše, o čem vás obchodníci v tu chvíli přesvědčí, že je výhodné. Nebo vše, o čem si myslíte, že opravdu potřebujete. Také spotřební zboží je dobré plánovat a nakupovat podle seznamu. Bez seznamu je efekt úplně stejný, jako když hladoví vejdete do potravin.

Češi potřebují slevy

Češi potřebují slevy, aby nakoupili. Toto chování jako z orientálního trhu se u nás už natrvalo zabydlelo. Češi jsou mistři slev. Toto spotřebitelské chování pochopitelně nenechává v klidu marketingová oddělení obchodníků. Reakcí na dožadování se slev jsou slevy fiktivní a falešné akce. Sami si odpovězte na otázku, jak moc se necháte nachytat, když vidíte zboží s cenovkou 199 Kč. Jen tak, prostě za necelé dvě stovky. Nic míň, nic víc. Nebo pokud vidíte stejné zboží, u kterého je přeškrtnuto 499 Kč, a nová cena ve výrazném provedení 199 Kč.

„Mámo, to je jenom za dvě stovky, podívej!“ A už to letí do nákupního košíku. Na stejném principu mohou fungovat všechny slevové akce. Je to hra. Hra mezi obchodníkem a spotřebitelem.

 

Black Friday

Zhruba v osmdesátých letech minulého století se v USA dostal termín Black Friday do obchodů. Kolem Díkůvzdání „černý pátek“ naplnit obchody zákazníky a jejich útrata naplnila zase kasy obchodníků a tak trochu zalepila bilanci s koncem roku. Dnes je už běžné, že tato velkolepá slevová akce se objevuje častěji, než pouze na konci listopadu. V ČR tento marketingový tah začal e-shop se zeleným uřvaným mimozemšťanem a postupně se ke slevovému černému pátku přidávali další obchodníci.

 

Slevy v online světě

Většina e-shopů má věrnostní programy. Časté jsou i jednorázové akce za poskytnutí mailu k zaregistrování odběru newsletteru. Obecně je zboží v internetových obchodech levnější, než v kamenných prodejnách. Jednak je to tím, že do ceny produktů nevstupují náklady na provoz prodejny. Ale také, co je běžné v módních shopech, v nabídce najdete starší kolekce a tím pádem výrazně nižší cenu.

 

Obchodní řetězce

Obchodní řetězce mají nebývalou sílu. Ovlivňují chování spotřebitelů. K tomu, aby mohly mít takovou moc a vliv, musí zákazníky dobře znát. A oni je opravdu skvěle znají. Je to věda. Chování spotřebitelů, umístění zboží ve správné uličce a na správném regále. Kromě naprosto dokonale zvládnutého marketingu je také síla v množství. Je jasné, že čím víc nakupují, tím levnější mají nákup. A to už se k nám veze kontejner oblíbeného ovoce. V televizi reklama na mandarinky za patnáct. Vězte, že všechny hypermarkety budou mít ve stejném týdnu mandarinky do dvacky.

Bonipo doporučuje