Ještě nevyděláváte na Instagramu? Podívejte se, jak začít

Ještě nevyděláváte na Instagramu? Podívejte se, jak začít
Vydělávání na Instagramu spočívá především v počtu followerů a v následné prezentaci značky, výrobků nebo služeb. Čím je jich víc, tím máte lepší možnosti a vyšší výdělek. Protože Instagram funguje na principu sebeprezentace, musíte se stát influencerem s aktivní komunitou kolem sebe, a to na principu sdílení fotografií a videí s co největším počtem uživatelů po celém světě. Jak toho dosáhnout? Povíme si v našem článku.

Zviditelnění profilu na Instagramu a získání followerů 

Jako všude jinde, tak i na Instagramu platí základní pravidlo, že obsah prodává. Cílem instagramového byznysu je proto zveřejňování kvalitních a originálních fotografií, které provází odlehčený a zajímavý text. Jako první si však každý návštěvník Instagramu všimne vašeho profilu, proto byste si měli dát záležet hlavně na něm. Z profilu by mělo být každému zřejmé, čemu se na Instagramu věnujete.

Příspěvky zveřejňujte pravidelně a nemějte mezi nimi příliš dlouhé časové rozestupy. Dbejte ale na to, aby kvantita nepřevýšila kvalitu publikovaných příspěvků. Lepší je uveřejnit jeden příspěvek denně, ale zajímavý a k věci, než desítky příspěvků, které v mnohých začnou budit akorát dojem spamu. 

Vaším cílem je dosáhnout, aby fanoušci netrpělivě čekali na každý váš další příspěvek. Tímto způsobem si dokážete vybudovat účet se skvělým potenciálem a připravit si půdu pro výdělek. Je proto důležité, abyste byli kreativní, originální a příspěvky sdílejte jen tehdy, pokud mají k vašemu tématu co říct. Jednoduše řečeno, je třeba si vybrat téma, které vás zajímá, a držet se jej. 

instagram_2

Jakými způsoby můžete na Instagramu vydělávat?

Možností výdělku na této sociální síti je hned několik, vybíráme nejdůležitější:

Propagace vlastní tvorby – například pokud fotíte vynikající fotografie, kreslíte pěkné obrázky nebo stříháte skvělá videa. V tomto případě je Instagram skvělou volbou. Dokonce je ideální i na šíření vlastního textu formou nějakého psaného díla nebo e-knihy. I šikovné ruce si tu mohou přijít na svoje a touto cestou propagovat svoje výrobky nebo ruční práci od vzniku světa. Kreativitě se meze nekladou.

Propagace vlastních služeb a výrobků – ideální pro prezentaci restaurací, barů nebo hotelů. Na svoje si však přijdou i například prodejci nábytku, různí řemeslníci, nebo dokonce zubní specialisté.


Propagace výrobků a služeb jiných uživatelů – reklama pro jiné instagramové uživatele může mít na vašem profilu různé formy. Nejčastější je forma fotografie nebo videa s propagovaným výrobkem, případně upoutávkou na konkrétní službu. Samozřejmě, všechno musí být doplněné vhodným a kreativním textem, který vzbudí mezi followery zájem. Výška honoráře závisí na dohodě se zadavatelem reklamy. Nejlepší influenceři se dokonce mohou stát prostřednictvím svého Instagramu tváří nějaké světoznámé značky.

 

Affiliate reklama spočívá v odměně za prodaný kus zboží. Váš follower musí kliknout na vámi přidaný konkrétní a platně registrovaný odkaz, prostřednictvím něhož se zaznamená vaše doporučení.

Instagram_3

Podoby spolupráce na Instagramu

Pokud už vlastníte úspěšnou stránku na Instagramu, tak vás určitě bude zajímat, jak začít s někým spolupráci a jak vydělávat. Tento krok je možný především díky nástrojům, které spojují influencery se značkami různých firem. Bavíme se například o aplikacích Reward nebo LaFluence, které vám umožní i vyplácení odměn. 

V čem tedy konkrétně spočívá možnost výdělku na Instagramu? Uvádíme některé nejpoužívanější podoby obchodní spolupráce, kterou umožňuje instagramový účet:

  • Jednorázové postování fotografie s konkrétním produktem nebo značkou – někdy místo finanční odměny dostanete možnost ponechat si výrobek.
  • Dlouhodobá spolupráce a opakování několika postů – jejich počet závisí na dohodě mezi vámi a zadavatelem reklamy na produkt nebo službu.
  • Instagram stories – na základě dohody o konkrétním produktu nebo zmínce o něm ve vašem příběhu.
  • Odkaz na konkrétní webové stránky – obvykle si je přidáte do profilu svého účtu.
  • Soutěž na Instagramu – vyhlašuje se na konkrétní produkty nebo služby, případně na slevové kupony pro nákup v konkrétním obchodě nebo e-shopu.

Bonusový tip

Nezapomeňte využívat hashtagy (štítky k jednotlivým tématům). Většina uživatelů Instagramu si právě jejich prostřednictvím vyhledává informace. Nejlépe totiž vystihují jejich zájem o dané téma. Šikovně zvolené hashtagy pomáhají i při prodeji fotografií, produktů a služeb. Dejte si ale pozor, aby jednotlivé hashtagy co možná nejlépe reprezentovaly konkrétní fotografii či video.


Užitečné rady na závěr, jak vydělat na Instagramu

  • Dejte si záležet na svém instagramovém profilu – uveďte všechny důležité informace o sobě. Nezapomeňte hlavně na kontaktní údaje, čemu se věnujete, o čem postujete a podobně. Přidejte i pár klíčových slov a několik hashtagů.
  • Dbejte na pravidelné postování – vaše příspěvky by se měly objevovat na Instagramu minimálně jednou až dvakrát za den. Zároveň ale myslete i na kvalitu svých fotek a videí.
  • Zlepšujte kompozici svých fotek – vždy se je co učit. Podívejte se i na cizí účty a všímejte si, které fotky mají velký ohlas. U vlastních fotek si ale dejte pozor na jejich otextování, vždy by mělo jít o něco trefného a originálního.
  • Porozumějte hashtagům – popřemýšlejte, které hashtagy si vyberete, abyste oslovili co největší publikum. Často pomáhá vytvoření vlastního seznamu hashtagů, které budete používat u svých jednotlivých fotek.
  • Nezapomeňte komunikovat so svými followery – vybudujte si kolem svého účtu aktivní komunitu uživatelů. Ve svých popiscích označujte i jiné influencery a budujte si s nimi dobré vztahy.
Nezapomínejte na Instastories – jejich prostřednictvím se rozšiřuje váš vliv, a vás tak bude ve virtuálním instagramovém světě víc vidět.

Bonipo doporučuje