Ještě nevyděláváte na Instagramu? Podívejte se, jak začít

Zviditelnění profilu na Instagramu a získání followerů
Jako všude jinde, tak i na Instagramu platí základní pravidlo, že obsah prodává. Cílem instagramového byznysu je proto zveřejňování kvalitních a originálních fotografií, které provází odlehčený a zajímavý text. Jako první si však každý návštěvník Instagramu všimne vašeho profilu, proto byste si měli dát záležet hlavně na něm. Z profilu by mělo být každému zřejmé, čemu se na Instagramu věnujete.
Příspěvky zveřejňujte pravidelně a nemějte mezi nimi příliš dlouhé časové rozestupy. Dbejte ale na to, aby kvantita nepřevýšila kvalitu publikovaných příspěvků. Lepší je uveřejnit jeden příspěvek denně, ale zajímavý a k věci, než desítky příspěvků, které v mnohých začnou budit akorát dojem spamu.
Vaším cílem je dosáhnout, aby fanoušci netrpělivě čekali na každý váš další příspěvek. Tímto způsobem si dokážete vybudovat účet se skvělým potenciálem a připravit si půdu pro výdělek. Je proto důležité, abyste byli kreativní, originální a příspěvky sdílejte jen tehdy, pokud mají k vašemu tématu co říct. Jednoduše řečeno, je třeba si vybrat téma, které vás zajímá, a držet se jej.
Jakými způsoby můžete na Instagramu vydělávat?
Možností výdělku na této sociální síti je hned několik, vybíráme nejdůležitější:
Propagace vlastní tvorby – například pokud fotíte vynikající fotografie, kreslíte pěkné obrázky nebo stříháte skvělá videa. V tomto případě je Instagram skvělou volbou. Dokonce je ideální i na šíření vlastního textu formou nějakého psaného díla nebo e-knihy. I šikovné ruce si tu mohou přijít na svoje a touto cestou propagovat svoje výrobky nebo ruční práci od vzniku světa. Kreativitě se meze nekladou.
Propagace vlastních služeb a výrobků – ideální pro prezentaci restaurací, barů nebo hotelů. Na svoje si však přijdou i například prodejci nábytku, různí řemeslníci, nebo dokonce zubní specialisté.
Propagace výrobků a služeb jiných uživatelů – reklama pro jiné instagramové uživatele může mít na vašem profilu různé formy. Nejčastější je forma fotografie nebo videa s propagovaným výrobkem, případně upoutávkou na konkrétní službu. Samozřejmě, všechno musí být doplněné vhodným a kreativním textem, který vzbudí mezi followery zájem. Výška honoráře závisí na dohodě se zadavatelem reklamy. Nejlepší influenceři se dokonce mohou stát prostřednictvím svého Instagramu tváří nějaké světoznámé značky.
Affiliate reklama – spočívá v odměně za prodaný kus zboží. Váš follower musí kliknout na vámi přidaný konkrétní a platně registrovaný odkaz, prostřednictvím něhož se zaznamená vaše doporučení.
Podoby spolupráce na Instagramu
Pokud už vlastníte úspěšnou stránku na Instagramu, tak vás určitě bude zajímat, jak začít s někým spolupráci a jak vydělávat. Tento krok je možný především díky nástrojům, které spojují influencery se značkami různých firem. Bavíme se například o aplikacích Reward nebo LaFluence, které vám umožní i vyplácení odměn.
V čem tedy konkrétně spočívá možnost výdělku na Instagramu? Uvádíme některé nejpoužívanější podoby obchodní spolupráce, kterou umožňuje instagramový účet:
- Jednorázové postování fotografie s konkrétním produktem nebo značkou – někdy místo finanční odměny dostanete možnost ponechat si výrobek.
- Dlouhodobá spolupráce a opakování několika postů – jejich počet závisí na dohodě mezi vámi a zadavatelem reklamy na produkt nebo službu.
- Instagram stories – na základě dohody o konkrétním produktu nebo zmínce o něm ve vašem příběhu.
- Odkaz na konkrétní webové stránky – obvykle si je přidáte do profilu svého účtu.
- Soutěž na Instagramu – vyhlašuje se na konkrétní produkty nebo služby, případně na slevové kupony pro nákup v konkrétním obchodě nebo e-shopu.
Bonusový tip
Nezapomeňte využívat hashtagy (štítky k jednotlivým tématům). Většina uživatelů Instagramu si právě jejich prostřednictvím vyhledává informace. Nejlépe totiž vystihují jejich zájem o dané téma. Šikovně zvolené hashtagy pomáhají i při prodeji fotografií, produktů a služeb. Dejte si ale pozor, aby jednotlivé hashtagy co možná nejlépe reprezentovaly konkrétní fotografii či video.
Užitečné rady na závěr, jak vydělat na Instagramu
- Dejte si záležet na svém instagramovém profilu – uveďte všechny důležité informace o sobě. Nezapomeňte hlavně na kontaktní údaje, čemu se věnujete, o čem postujete a podobně. Přidejte i pár klíčových slov a několik hashtagů.
- Dbejte na pravidelné postování – vaše příspěvky by se měly objevovat na Instagramu minimálně jednou až dvakrát za den. Zároveň ale myslete i na kvalitu svých fotek a videí.
- Zlepšujte kompozici svých fotek – vždy se je co učit. Podívejte se i na cizí účty a všímejte si, které fotky mají velký ohlas. U vlastních fotek si ale dejte pozor na jejich otextování, vždy by mělo jít o něco trefného a originálního.
- Porozumějte hashtagům – popřemýšlejte, které hashtagy si vyberete, abyste oslovili co největší publikum. Často pomáhá vytvoření vlastního seznamu hashtagů, které budete používat u svých jednotlivých fotek.
- Nezapomeňte komunikovat so svými followery – vybudujte si kolem svého účtu aktivní komunitu uživatelů. Ve svých popiscích označujte i jiné influencery a budujte si s nimi dobré vztahy.