Google nabízí možnosti výdělku. Vyzkoušejte je

Google nabízí možnosti výdělku. Vyzkoušejte je
Na internetu si můžete vydělat mnoha způsoby. Pochopitelně i největší internetový vyhledávač Google nabízí několik možností. Nejčastěji prostřednictvím reklamy nebo aplikace. O nich si povíme v článku.

Odpovědi na rychlé průzkumy

Když chcete získat nějaké peníze, a to ve formě kreditu na nákup v Google Play, stačí vám začít vyplňovat rychlé průzkumy. Co je k tomu třeba? Nic složitého. Jen si stáhnete a nainstalujete aplikaci Google Rewards App. Funguje však pouze s operačním systémem Android. Na App Store se zatím nedá stáhnout.

Jak to funguje? Velmi jednoduše. Aplikace vás požádá, abyste odpovídali na jednoduché a krátké průzkumy (v průměru 5 otázek bez osobních údajů). Za odpovědi potom dostanete kredity, které můžete utratit na nákup v Google Play. Jednu věc však musíte mít na paměti. A sice, že tyto průzkumy vždy po krátké době vyprší. Proto je třeba je řešit nejlépe hned, jak se vám zjeví v nabídce v aplikaci.

Google

Zobrazování reklam

Vydělávání přes Google se však děje především prostřednictvím zobrazování reklam. Když například vlastníte webstránku a chcete prostřednictvím ní vydělat, tak je mnoho způsobů, jak toho přes reklamy dosáhnout. Nejznámější a nejpoužívanější jsou následovné:

  • PPV reklama – platba za zobrazení reklamy. Tento typ reklamy je jeden z nejstarších modelů a v současnosti je už spíše na ústupu. Název zkratky (Pay Per View) napovídá, že vás platí inzerující firma jen za zobrazení svojí reklamy. Cena PPV reklamy se přitom nejčastěji udává v návaznosti za tisíc zobrazení.
  • PPC reklama – platba za proklik. Zkratka je odvozená od skupiny slov Pay Per Click, čili jde o platbu za kliknutí. V současnosti jde o nejoblíbenější model, přičemž je dost možné, že je i pro běžného inzerenta nejvýhodnější. A to z důvodu, že zadavatel PPC reklamy platí jen za skutečného návštěvníka. PPC reklamu proto používá i většina velkých reklamních systémů, jako jsou například AdSence/Adwords, Sklik nebo Etarget. Ty v principu nabízejí inzerentům reklamní prostor a majitelům webových stránek zase využití jejich reklamního prostoru. Zjednodušeně řečeno, na jedné straně tohoto systému je inzerující společnost, která chce zpropagovat svoje produkty či služby, a na druhé straně je majitel webu. Ten je za menší finanční odměnu potom ochotný zobrazovat reklamu od inzerenta na své webstránce. Proto jde o velmi výhodný systém hlavně pro začínající blogery. Pochopitelně ale za předpokladu vysoké návštěvnosti webu. Čím je vyšší, tím víc na reklamě vyděláte.
  • PPA reklama – platba za akci. Někdy je tento systém reklamy známější pod pojmem Affiliate systém nebo Affiliate marketing. Zkratka napovídá, že jde o platbu za nějakou akci nebo výkon (Pay Per Action). Tento model reklamy se také nejčastěji spojuje s PPS (Pay Per Sale) – platba za prodej. To znamená, že vám bude zaplaceno, pokud prostřednictvím vaší webstránky najdete vámi propagovanému e-shopu zákazníka. Vaše provize se přitom může pohybovat v rozmezí od 3 do 50 % ze zisku.
  • PPP reklama platba za zveřejnění PR článku. Na rozdíl od výše zmíněných příkladů internetové reklamy, kde šlo spíše o bannerovou (obrázkovou) reklamu, je PPP (Pay Per Post) reklama postavená na bázi odkazů. Znamená to, že inzerent platí za napsání a umístění PR článku o jeho webu, produktech či službách. A to na web nebo blog publishera.

Bonusový tip

Pokud jste si už někdy položili otázku – Jak vydělat přes Google? – tak jste určitě přišli na to, že bez webstránky to nepůjde v žádném případě. Na webstránce totiž můžete prezentovat a psát o něčem, co vás baví a v čem jste dobří. Váš elán a nadšení pro téma se časem určitě odrazí i na zvýšené návštěvnosti vašeho webu. A to je správná doba, kdy můžete začít vydělávat na reklamě. Jak na to?

Na začátku se potřebujete zaregistrovat do jedné už zmíněné reklamní společnosti (například AdSence) a vložíte si na vaši webstránku reklamní jednotky. Na nich se potom budou návštěvníkům vaší webstránky zobrazovat reklamy od inzerujících společností. Pokud na tuto reklamu zákazník klikne, máte vyhráno. Samozřejmě když se tak stane v co největším počtu.

Závěr

V současnosti je nejpoužívanější reklamní model PPC reklama, přičemž výška výdělku prostřednictvím Google a reklamních systémů závisí jen na vaší fantazii a kreativitě. Pokud se vám podaří dosáhnout vysokou sledovanost vaší webstránky, odrazí se to i na provizi za reklamu.

Bonipo doporučuje